УЧЕНИЧКИ КУТАК / АКТИВНОСТИ У ДОМУ / КОРИСНИ ЛИНКОВИ /// Изазови онлајн наставе

Драги ђаци,

Похађање наставе на даљину, већ недељама и месецима уназад постало је реалност код нас. Замена школских учионица виртуелним учионицама и одржавање наставе путем онлајн платформи представља промену и изазов за све, како за вас, тако и за ваше наставнике и родитење.

А шта знамо о настави на даљину, како њене карактеристике утичу на вас, које су потешкоће и какве савете можемо да вам дамо на ову тему?

Учење на даљину је познато још од 1858. године када је лондонски факултет одлучио да полазници могу полагати испите без присуствовања предавањима.

То се најпре односило на „дописно образовање” (преко поштанске пошиљке, релација наставник – ученик) а касније, са дигиталном револуцијом, настава на даљину је постала лакша, интензивнија и вишесмерна (ученик – наставник, ученик – наставни материјал, ученик – ученик итд.)

Учење на даљину подразумева све облике поучавања и учења при коме су студенти и наставници физички раздвојени.

Које су предности и мане похађања наставе на даљину?

  1. Практичност – Учионица је тамо где вам је интернет. Било да је то радни простор, дневни боравак, клупа у парку или аутобус – где год имате интернет, можете да пратите час.
  2. Флексибилност – У шали ћемо рећи – можете ујутру и да се успавате а да не закасните на час. Онлајн настава је најчешће конципирана тако да, ако нисте у могућности у датом термину да одслушате неко предавање, онда то свакако можете учинити накнадно. Једноставно, свако може самостално да дизајнира своју идеалну учионицу, време и простор за учење.
  3. Доступност информација – верујемо да су информације доступне у већој мери, с` обзиром на то да наставници припремају и шаљу материјал посредством више извора и канала, а мрежа комуникације између свих у одељењу је богата.
  4. Решавање проблема у ходу – ово може бити и предност и мана. Добро је уштедети време тако што се неки проблеми у настави „успут“ решавају, али постоји опасност да неки одговори остану недоречени, објашњења непотпуна, а ви збуњени.

Недостатак социјалног контакта – Многа истраживања показују да овај модел наставе има за последицу фрустрацију, збуњеност и губитак воље са учењем. Смањује се мотивација и фокусираност. Недостатак невербалне комуникације и физичког контакта је велики проблем и тога смо сви свесни.

Савети за „преживљавање“ до повратка у школске клупе:

НЕ ДОПУСТИТЕ ДА ВАС ОВАКВА СИТУАЦИЈА УЧИНИ ЛЕЊИМ

За време онлајн наставе уобичајено је да влада нека опуштенија атмосфера. Нико вас неће опомињати што сте често за телефоном, што не пратите исл. Међутим, управо то може бити опасност да се помало улењите и да касније много теже надокнадите пропустено и ненаучено. Према томе, развијајте и негујте своју истрајност и самомотивацију.

ОДВОЈИТЕ ВРЕМЕ ЗА НАСТАВУ ОД СВОГ СЛОБОДНОГ ВРЕМЕНА

Можда ће вас ова лагодност похађања наставе из кревета али и велики број школских обавеза које вас чекају, повести у то да читав дан нешто читате, пратите, решавате, одговарате – у пиџами, док једете, док телефонирате. Ово није добар начин и покушајте смисленије да организујете своје време, посебно за учење, посебно за дружење, одмор и спавање.

ПОКУШАЈТЕ ДА УМАЊИТЕ СТРЕС, АКО ГА ОСЕЋАТЕ

Прихватите то да је ова ситуација све затекла неспремне и да се већина осећа као ви – осећа притисак, збуњеност, неизвесност, усамљеност. У реду је да имате потребу да се окупљате, дружите, да у истом простору учите и да је све лепше уживо, али покушајте да се стрпите и надокнадите себи та осећања неким другим ситним задовољствима, музиком, шетњом или спортом у слободно време. Ако, упркос свему, осећате тескобу, потражите праву особу за разговор о томе.

НЕ ЗАБОРАВИТЕ, ОНА СТАРА ДОБРА СВАКОДНЕВИЦА ЋЕ СЕ ВРАТИТИ, А ДО ТАДА  НАМ ПРЕОСТАЈЕ САМО УЧЕЊЕ, ПРИЛАГОЂАВАЊЕ И РАЗУМЕВАЊЕ.

 

Васпитачица

Милица С. Буторајац